Tirsdag i strålende solskin, men med skyer og vind, kørte Banditten og jeg til Kerteminde for at tjekke “Saxe”, som havde det fint.

Derefter gik turen langs vandet til Nyborg med mange sving, og sluttede på havnen sammen med 3 Harley typer, der ikke værdigede min Suzuki et blik 🙂
Dem om det. Havnefronten er meget spændende (og dyr).

I Svendborg hilste jeg på “Big Challenge”, en Cometa 62, som var med i Classic Fyn Rundt i 2010. Jeg beså også Frederiksøen, værftsøen, som jeg aldrig har været på før.

Jeg så også en “husbåd”, nok mere hus end båd, men alligevel.

Turen gik derefter til Faaborg ad de mest snoede veje jeg kunne finde. Nu er jeg en forsigtig fyr, og godt for det, for på vej mod Vestre Skærninge måtte jeg langt ned i hastighed i et stejlt venstre-højre sving med grus og sten på vejen. Jeg listede mig forbi og kom igennem. I Faaborg holdt jeg ind på kirkegården for at besøge min mormor. Hun var der stadig 🙂
Nede på havnen var jeg lige ude at tjekke en god vens flotte båd. Den havde det godt.

Derefter gik turen tilbage til Odense via Nr. Lyndelse og statuen af drengen med fløjten, inden jeg tog motorvejen hjem til Fruen og grillen. 160 km i dejligt vejr.